فروشگاه های زنجیره ای و خرده فروشی
در سال های اخير، فضاي رقابتی بسیاری در صنعت خرده فروشی ايجاد شده و رشد و توسعه پايدار در چنين فضاي رقابتی، نيازمند استفاده از راهکارهای موثر در ارتقای سطح رضايت مشتريان و افزایش میزان فروش از طريق ارزش آفرينی بيشتر خواهد بود. چالش های این صنعت را می توان به مواردی همچون نیاز به چالاک بودن سازمان ها، انعطاف پذيری در ارائه سياست های تشويقی برای مشتريان، و ايجاد بستری مناسب در خصوص ارتباط مستمر و اثربخش با مشتريان اشاره داشت.
تصمیم، با وجود همه این چالش ها، ساز و کاری منحصر به فرد جهت استقرار سريع در اين سازمان ها دارد، که نيازمندی های اين صنعت را به طور کامل برآورده می سازد. حوزه های تحت پوشش اين راهکار شامل تامين، لجستيک، انبارش، فرآيندهای مالی و فروش فروشگاهی است.
در مدل کامل اين راهکار، یكپارچگی سيستم ها در قالب سیستم های ERP كمک مي كند تا كليه فرايندهای فوق در يک مجموعه منسجم از قابليت مديريت متمركز از جمله خرید و فروش یکپارچه، تامین بهتر کالاها و محصولات مورد نیاز بهره مند باشند.